torsdag 2 december 2010

TIO BÄSTA LÅTARNA OM SKOLAN

Spotify är fantastiskt. Ännu en gratistjänst som berikar mänskligheten. Och, återigen - gratis! Idag tänkte jag göra en tio i topp lista på låtar som handlar om skolan. Musik är oerhört viktigt i mitt liv och jag älskar listor av olika slag. Med risk för att jag missat några musikaliska godbitar genom historien så kommer här listan över de allra bästa skolhitsen. Kommentera gärna vilka fantastiska låtar jag glömt bort eller förbisett. Listan får betecknas som interaktiv i allra högsta grad.

10. Skola - Herr Mask
9. School Days - Chuck Berry
8. When I Kissed The Teacher - ABBA
7. Wonderful World - Sam Cooke
6. Graduation Song ( Friends Forever ) - Vitamin C
5. Freshmen - Boyce Avenue
4. Flourtanten - Björn Rosenström
3. School´s Out - Alice Cooper
2. Another Brick In The Wall - Pink Floyd
1. Don´t Stand So Close To Me - Police
http://www.poster.net/police-the/police-the-photo-xl-the-police-6230919.jpg

Kaj Kindvall pratade alltid om bubblare. Såna låtar som vill in på listan. Här har ni några stycken:

Teacher I Need You - Elton John
School Uniforms - The Wombats
Lära För Livet - Motvind ( kommer ni ihåg den fantastiska TV serien med samma namn? )
Swing It Magistern - Alice Babs


Gå nu in och lyssna av hitsen.  Njut av utbildningen!
Gå även in på Spotify eller gräv inne i ert musikaliska minne. Visst är det kul att "listnörda"!

Imorgon skriver jag några rader om hur det ser ut inuti olika elevskåp....det hade ni inte väntat er!!

2 kommentarer:

  1. kanonlåtar!
    tack för tipsen
    Alice Cooper ... kanske inte håller samma klass som de övriga. ta in Magnus uggla - skiter i allt...

    SvaraRadera