söndag 17 april 2011

ANDRA SKOLBLOGGAR


Här nedan följer ett par skolbloggar som jag försöker läsa då och då:



Dagens Skola

Dagens Skola

Dagens Skola är hett stoff. Alla har gått i skolan. Alla har åsikter. Du också! Här på Dagens Skola vill vi bjuda in dig till en diskussion där vi alla greppar debattsleven!
FredrikBloggen

FredrikBloggen

Blogg om svensk skola, lärande, nya medier, arbetsliv, näringsliv, rektorer, lärare, elever och föräldrar.
Anne-Marie Körlings blogg

Anne-Marie Körlings blogg

Om lärarens uppdrag och proffession, elevens lärande rättighet, undervisningens utveckling, teori och praktik i en förenlig röra, med visionen att verka för framtidens pedagogik.
Christermagister

Christermagister

Jag är utbildad lärare för år 1-7, men har jobbat som speciallärare i år 7-9 de senaste sex åren. Jag försöker att balansera inlägg om skolan, kommentarer till olika aktuella händelser och politik med privata inlägg och foton i bloggen.
Blossing - bloggande skolforskare

Blossing - bloggande skolforskare

Här skriver jag för att fundera och problematisera kring skolutveckling. Så skriver Ulf Blossing, docent i pedagogik vid Karlstads universitet på sin blogg.
Jag ska bli lärare

Jag ska bli lärare

Jag är en lärarstudent. Alltså en blivande lärare. En sån där viktig individ som kommer att lära andras barn en massa saker. En blivande vardagshjälte.
Ny i svenska skolan

Ny i svenska skolan

Tankar och åsikter kring hur det är att arbeta med barn som är helt nya i den svenska skolan. Barn som av olika anledningar har fått lämna sitt hemland och ibland även sin familj för ett nytt liv i ett nytt land. Sverige.
Tysta tankar

Tysta tankar

Det här är en lärarutbildarblogg i glappet mellan personligt tänkande och offentligt uppdrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar