lördag 5 november 2011

I PAD MORGON

Klockan 07.00 i onsdags kommer jag ner till vår förskola. På avdelningen Loket råder ett harmoniskt lugn. Några av eleverna som strax skall gå upp till skolans fritids sitter i soffan och lattjar med några I Pads. De hanterar " apparaten "med stor skicklighet. Så kan det se ut idag. You Tube, Facebook och att Googla är vardagsmat för den uppväxande generationen. När jag lämnade min son på förskolan 1992 hade världen precis kommit igång med internet och mail.
- Kolla Henka, säger en kille som går på förskolan. Se den här filmen. Det är några tjockisar som lirar fotboll och de är jätteduktiga.
Eftersom jag är sportintresserad så tar jag mig en titt på den gamla You Tube videon inför VM i Japan/Sydkorea.
Det visar sig vara en gammal reklamfilm från Pepsi där Beckham och några andra fotbollsvärldsartister utmanas på en match där vinnaren får en hink med iskall Pepsi.
- Tjockisarna vann, skrattar han och säger att han också vill ha Pepsi. Samtidigt byter han snabbt sida och surfar in på en tecknad film om Afrikas djur.
- Fräckt, skrattar han och sjunker allt djupare ner i soffans kuddar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar