torsdag 18 november 2010

NU BÖRJAR JAG NÅGOT NYTT! FÖRSTA BLOGGDAGEN

Nu gör jag debut!! Som bloggare alltså. Vid 48 års ålder gör jag nu något som jag inte trodde jag skulle göra. Men, det gäller att hänga med i utvecklingen. Alla verkar ju blogga idag, så varför skulle inte jag starta upp? Jag har ju saker att berätta. I mitt jobb som rektor händer en massa roliga och intressanta saker varje dag. Om man jobbar i skolan, så jobbar man mitt i verkligheten. Trender uppstår ofta i skolmiljö, språket förändras mitt i vardagen och man kan dagligen spana efter tendenser och nyheter. Jag stortrivs som rektor inom Fridaskolan. Det är drag i jobbet och ingen dag är den andra lik. Ni kommer att få läsa många positiva berättelser från skolmiljön. Så många andra samhällsdebattörer har antagit rollen att visa upp svensk skola från en negativ synvinkel. Jag tänker plocka fram godbitarna, humorn och de härliga eleverna. Med ojämna mellanrum kommer jag att publicera kortare texter som ni förhoppningsvis kommer att kunna läsa med behållning. Först dock en liten personbeskrivning - så ni lär känna mig en aning.
NAMN: Henrik Kamp
ÅLDER: 48
FAMILJ: Fru, Katarina, och en grabb, Erik 19 år
BOR: Kedjehus Halvorstorp, Trollhättan
FÖDD: Hagfors, Värmland

INTRESSEN: Resa, film, sport, träna, skola, böcker, musik
UTBILDNING: Mellanstadielärare
FAVORITKÄK: Indiskt
DRYCK: Mjölk
BÄSTA FILM: Maria Larssons eviga ögonblick
MUSIK: LeMarc, Anna Ternheim, Joel Alme, Håkan Hellström, Police
SMEKNAMN: Henka
ROLIGASTE SKOLÄMNE: Idrott och historia




Nästa gång vi hörs......10 roligaste sakerna med att vara rektor!! På återseende!
HENRIK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar